به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی، جواد پورعلی رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مشهد در گفتگویی پیرامون مسدودیت راههای دسترسی غیرمجاز                        در آزادراه کنارگذر شمالی مشهد گفت: طبق قوانین بین المللی، آزادراهها دارای ورودی  و خروجی استاندارد و تعریف شده هستند و در غیر این صورت هر راهی که به آزادراه منتهی می شود غیر مجاز بوده و می بایست مسدود گردد و ما در ماه های گذشته طی ابلاغ وظایف قانونی نسبت به مسدود کردن ورودی غیر مجاز جاده کنه بیست و جاده سیمان به آزادراه کنارگذر اقدام نمودیم.

پورعلی ادامه داد: آزادراه کنارگذر شمالی مشهد معروف به کمربندی سبز مختص کاربرانی است که می خواهند وارد شهر نشده و با اطمینان خاطر از آزادراه عبور نمایند، لذا با توجه به سرعت بالای وسایل نقلیه در این مسیر هرگونه ورود و خروج غیر مجاز خطر آفرین بوده که باعث شده تصادفاتی در این نقاط اتفاق بیافتد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مشهد در اشاره به زمان بهره برداری از آزادراه مذکور گفت: این آزادراه حدوداً از سال ۱۳۹۲ به بهره برداری رسید و برای تمامی مسیرهایی که از قبل وجود داشت با هزینه بسیار بالایی راه دسترسی زیرگذر و یا روگذر ایجاد گردید به جز ۲ مورد که آنها نیز در حال پیگیری و انجام می باشد.

وی افزود: هرگونه ورود غیرمجاز و ایجاد راه اختصاصی به آزادراه چه برای اراضی کشاورزی و چه برای سایر موارد تخلف محسوب شده و پیگیرد قضایی به دنبال دارد.

جواد پورعلی در پایان گفت: در کمربندی سبز مشهد بیش از ۱۰ مورد مسیر دسترسی غیرمجاز وجود دارد که طبق برنامه زمان بندی شده ۲ مورد از پر خطر ترین آنها با کمک نیروی انتظامی، پلیس راه منطقه و حمایت مراجع قضایی شهرستان مشهد مسدود و مابقی در حال پیگیری و انجام می باشد.

طول محور کنارگذر شمالی مشهد ( کمبربند سبز ) ۷۵ کیلومتر می باشد که یکی از راههای مناسب برای رفع ترافیک ناوگان سنگین باری شهر مشهد محسوب می شود.​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *